Apostem pel joc

A Llenguajocs oferim tallers dinàmics i entretinguts de jocs en un ambient que convida tothom a sentir-s’hi a gust, a passar-s’ho bé i a aprendre de manera gairebé inconscient. L’element vertebrador dels tallers són jocs relacionats amb la llengua, adaptats sempre al grup de participants, sigui quin sigui el seu nivell de llengua. En tenim una base de més de cent deu, molts dels quals de creació pròpia, per divertir-se aprenent, sempre partint de la idea que entenem el joc com una activitat creativa dirigida a aconseguir un repte que disminueixi les tensions, augmenti la motivació i millori la concentració de les persones participants.

Aquest format de taller, entès com una experiencia vivencial, és una eina innovadora per fer formació a professionals i futurs professionals de l’ensenyament de la llengua. D’aquesta manera transmetem la importància de jugar en el procés d’aprenentatge i fem conscients els formants de com adquirir coneixements i assolir nous continguts de manera amena, dinàmica i gairebé inconscientment. Evidentment cada sessió de formació compta amb el seu espai de creació, millora de propostes i reflexió sobre els diversos formats de jocs.

A Llenguajocs jugar i aprendre van lligats

Com a docents de llengua catalana, hem experimentat durant molts anys que una metodologia basada en el joc facilita l’aprenentatge i els alumnes n’assimilen millor els continguts. 
I no oblidem la creativitat que aporta el fet de jugar, una de les habilitats, sigui dit de pas, més sol·licitades actualment en el mercat laboral i que creiem que començarà a tenir una importància rellevant en els models educatius.
El joc és, també, una font de rialles, i riure afavoreix l’estimulació cerebral, incrementa la capacitat de retenir informació i conceptualitzar.
A qui li queda cap dubte que jugar i aprendre van lligats?

Què en diuen els experts?

El joc és el millor aliat de la diversió, l’acció, la motivació, el desig, el repte, la satisfacció, el moviment i la interacció social; i tots aquests elements són el recurs perfecte per estimular totes les àrees del cervell implicades en l’aprenentatge. I això no ho diem només nosaltres...

“L’infant ha de gaudir plenament de jocs i recreacions, els quals han d’estar orientats a les finalitats que persegueix l’educació; la societat i les autoritats públiques s’esforçaran a promoure la satisfacció d’aquest dret.”
Article 7 de la Declaració dels Drets de l’Infant.
“Els nens necessiten temps i espai per jugar. Jugar no és un luxe, és una necessitat.”
Kay Redfield Jamison
“El joc és una via que permet a l’infant expressar les seves necessitats i satisfer-les”.
S. Freud
“El joc és la forma que té el jo infantil d’elaborar l’ansietat procedent de la realitat dolorosa per a ell i de les pròpies pors.”
Melanie Klein
“El joc és una activitat en què es reconstrueixen, sense finalitats utilitàries directes, les relacions socials.”
Elkonin
“Es juga per guanyar, però aprenent a guanyar també s’aprèn a perdre i si s’ha après a perdre, s’ha après a viure”.
Alex Randolph
“La maduresa de l’home és haver tornat a trobar la seriositat amb la qual jugava quan era nen.”
Friedrich Nietzsche
“El català s’ensenya massa com un camp ple de mines i massa poc com a font de joc i creació”
Albert Pla Nualart
“No deixem de jugar perquè ens fem grans; ens fem gran perquè deixem de jugar.”
G. B. Shaw
“El joc és emoció, i sense emoció no hi ha aprenentatge.”
Imma Marín
“El joc infantil és un recurs natural inesgotable que roman dins de cada persona i que estarà a disposició seva sempre que ho necessiti. Malgrat tot, és un pou que cal anar reomplint.”
Tina Bruce
Previous slide
Next slide